Όσο περνούν οι μέρες και φτάνουμε όλο και πιο κοντά στην οριακή προθεσμία για την παράδοση της Ιόνιας Οδού γίνεται όλο και έντονη η προσπάθεια για να πιαστεί το πολυπόθητο 90% της “λειτουργικής Ιόνιας”.
Με τα δεδομένα που έχουμε μέχρι σήμερα και σύμφωνα με πολύ έγκυρες πηγές του Υπουργείου Υποδομών στο ypodomes.com θα έχουμε την εξής σειρά:
Μέχρι 31 Μαρτίου θα παραδοθεί το τμήμα Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο μήκους 33χλμ. Αυτό το τμήμα είναι σε τελικό στάδιο και θα αποτελέσει μαζί με το τμήμα Κεφαλόβρυσο-Αμφιλοχία ένα συνεχές τμήμα αυτοκινητόδρομου 92χλμ.
Γίνεται μεγάλη προσπάθεια (υπερπροσπάθεια χαρακτηρίζεται από το Υποδομών) για να δοθεί μέχρι το Πάσχα το πρώτο τμήμα του δρόμου Αντίρριο-Γαβρολίμνη που περιλαμβάνει και τη μεγάλη Σήραγγα Κλόκοβας. Το μήκος του τμήματος είναι 15χλμ.
Από εκεί και έπειτα έχουμε τα 2 δύσκολα τμήματα. Το πρώτο και δυσκολότερο είναι το Αμφιλοχία-Άγιος Δημήτριος μήκους 27χλμ. Σε αυτό, τα 24χλμ είναι έτοιμα, όμως τα υπόλοιπα τρία λόγω απαλλοτριώσεων χρειάζονται ακόμα δουλειά και είναι σε τέτοια θέση που εμποδίζουν τη λειτουργία του τμήματος στο σύνολο του. Αυτό το τμήμα υπολογίζεται να δοθεί μέχρι τον Ιούνιο.
Το άλλο τμήμα που είναι επίσης λίγο πιο πίσω είναι το Πέρδικα-Κοσμηρά (σύνδεση με Εγνατία) με μήκος 15χλμ. Εδώ επίσης λόγω καθυστερημένων απαλλοτριώσεων στην περιοχή του Αβγού θα έχουμε μία μικρή χρονική υστέρηση και υπολογίζεται ότι θα θα λειτουργήσει μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού, ολοκληρώνοντας πλήρως τον αυτοκινητόδρομο.
Αυτό που συμπεραίνει κανείς είναι πως στο σύνολο της η Ιόνια Οδός θα κυκλοφορείται από το καλοκαίρι, από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα και η απόσταση από την Αθήνα θα διανύεται σε 3 ώρες και 40 λεπτά.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
πηγή:agriniopress.gr