Συμπληρώνονται αισίως 11 χρόνια από την απόφαση υπ' αριθμόν 978/2005 του
ΣτΕ, με την οποία τελεσίδικα σταμάτησε η κατασκευή της μαρίνας
τουριστικών σκαφών (επέκταση αλιευτικού καταφυγίου ήταν επισήμως το
έργο) στο Μύτικα και σήμερα στην εν λόγω περιοχή έχει δημιουργηθεί μία
πολύ άσχημη και συνάμα επικίνδυνη κατάσταση.
Στο σήμερα, με την δική μας γνώση και με αυτά που ξέρουμε, βρισκόμαστε
στο σημείο όπου έχει υποβληθεί αίτηση για αδειοδότηση του αλιευτικού
καταφυγίου, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 226 του Ν. 4072/2012.
Σε αυτό το σημείο, επιβάλλεται από την δημοτική αρχή να δώσει ενημέρωση
για το τόσο σοβαρό και ζωτικό αυτό θέμα που αφορά τον Μύτικα, γιατί
πραγματικά βρισκόμαστε στο σκοτάδι.
- Τι απέγινε αυτή η προσπάθεια νομιμοποίησης με βάση το άρθρο 226 του Ν. 4072/2012; Συνεχίζεται; Έχουμε κάποια εξέλιξη για την τύχη της ή ακόμη αναμένουμε;
- Μήπως έχει γίνει κάποια νέα προσπάθεια από άλλο δρόμο;
- Υπάρχουν ελπίδες επιτέλους να δούμε να ολοκληρώνεται αυτό το πολύπαθο έργο;
Όλα αυτά τα ρωτάμε γιατί δικές μας πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη έχουν
έρθει πρόστιμα για την συγκεκριμένη υπόθεση στο Δήμο Ξηρομέρου (λόγω μη
εφαρμογής της απόφασης του ΣτΕ) και κάποιοι άλλοι μας ενημερώνουν ότι η
προσπάθεια νομιμοποίησης, είναι μία χαμένη εκ των προτέρων υπόθεση.
Εμείς γινόμαστε δέκτες όλων αυτών των πληροφοριών και θέτουμε τα
ερωτήματα που μας θέτει και ο κόσμος σε προφορικές συζητήσεις που
έχουμε. Μία ενημέρωση λοιπόν εκ μέρους της δημοτικής αρχής, με σχετικό
δελτίο τύπου απαιτείται.
Επίσης θα επαναφέρουμε στην δημόσια συζήτηση την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα
πρόταση - λύση του συμπατριώτη μας Πολιτικού Μηχανικού κ. Γιώργου Ν.
Πουρνάρα, ακριβώς όπως κατατέθηκε από τον ίδιο, με δημόσια του
τοποθέτηση (δείτε εδώ).
Δική μας γνώμη είναι ότι προς αυτή τη κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί ο Δήμος Ξηρομέρου και σας παραπέμπουμε σε εφαρμογή αυτής της λύσης στον Νέο Μαρμαρά Χαλκιδικής, την οποία σας είχαμε παρουσιάσει παλαιότερα (δείτε εδώ).
Δική μας γνώμη είναι ότι προς αυτή τη κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί ο Δήμος Ξηρομέρου και σας παραπέμπουμε σε εφαρμογή αυτής της λύσης στον Νέο Μαρμαρά Χαλκιδικής, την οποία σας είχαμε παρουσιάσει παλαιότερα (δείτε εδώ).
Αν εφαρμοστεί αυτή η προτεινόμενη λύση, πολύ γρήγορα θα αποκτήσουμε
υποδομή φιλοξενίας τουριστικών σκαφών. Φανταστείτε τι ανάπτυξη θα
γνωρίσει ο Μύτικας στον τομέα του ιστιοπλοϊκού τουρισμού, με μία μεγάλου
μεγέθους λιμενολεκάνη στον πάνω Μύτικα, έτοιμη να δεχτεί μεγάλο αριθμό
και κάθε είδους σκάφος.
Ακολουθεί αυτούσια η πρόταση του κ. Γιώργου Ν. Πουρνάρα.
«Να
κατασκευασθεί στη Δυτική παραλία του ΜΥΤΙΚΑ τουριστικό αγκυροβόλιο
(μαρίνα), με πλωτές εξέδρες, με κατεύθυνση την ανάπτυξη του θαλάσσιου
(ιστιοπλοϊκού) τουρισμού και την διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
Το κόστος του έργου είναι μικρό λόγω της φύσης του (πλωτό), έχει
ελάχιστη επιρροή στο περιβάλλον και με πλωτούς κυματοθραύστες που θα
προστατεύεται το λιμάνι, θα προστατευθεί παράλληλα και όλο το παραλιακό
Δυτικό μέτωπο του οικισμού από την καταστροφική μανία των κυματισμών του
χειμώνα (ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ 3). Κάθε επιμονή στην προσπάθεια
συνέχισης κατασκευής της παράνομης επέκτασης του ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ
είναι μάταιη και δεν πρόκειται να τελεσφορήσει».