Στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας παρουσιάστηκε στο ΓΕΛ Μύτικα το project της Β΄Λυκείου με θέμα: «Μαθηματικά και τέχνη».
Η ξενάγηση των παιδιών στον κόσμο της γεωμετρίας και των εφαρμογών αφορούσε την μοντέρνα τέχνη με τα έργα των Escher&Vasarely του Picaso, του Μiro, του Μόραλη και πολλών άλλων ζωγράφων που ζωγράφισαν χρησιμοποιώντας τα μαθηματικά σχήματα. Τους αποκάλυψε έναν κόσμο άγνωστης ομορφιάς όπου η ακρίβεια των συλλογισμών και οι εκπλήξεις συνάντησαν τη δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία. Το πιο σημαντικό ίσως στοιχείο της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι ότι εξάλειψε σε μεγάλο βαθμό την προκατάληψη που έχουν πολλοί μαθητές ότι τα μαθηματικά δεν έχουν σχέση με τον πραγματικό κόσμο....
Η δημιουργία ερεθισμάτων είναι γνωστό ότι κινητοποιεί το ενδιαφέρον τους για τα μαθηματικά και τους καλλιεργεί θετική στάση ως προς το συγκεκριμένο μάθημα.
Προσπαθήσαμε λοιπόν να συνδέσουμε δύο διαφορετικά πεδία, το ένα της τέχνης και το άλλο των μαθηματικών, με απώτερο σκοπό οι μαθητές να κατανοήσουν ότι η τέχνη και τα Μαθηματικά πορεύονται παράλληλα, συνεργάζονται και συνδέουν την καλαισθησία με την λογική.
Σκοπός του συγκεκριμένου project ήταν να εξωτερικεύσουν οι μαθητές τις καλλιτεχνικές τους ευαισθησίες να εξοικειωθούν και να γνωρίσουν την εικαστική γλώσσα με κοινό παρονομαστή να προσεγγίσουν την τέχνη ανακαλύπτοντας την αξία της ώστε να γίνει «συνώνυμη» του ταλέντου για τον καθένα χωριστά.
Πνεύμα καλλιτεχνικής διάθεσης κυριάρχησε τις ομάδες των μαθητών που τους έδωσε την αφορμή και το κίνητρο να επιδοθούν σε αυτές τις καλλιτεχνικές κατασκευές.
Mέσα από το διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων οι μαθητές διαμόρφωσαν στάσεις και πεποιθήσεις τους δόθηκε η ευκαιρία να εκφραστούν και να δημιουργήσουν.
Η μονόπλευρη εκπαίδευση του μυαλού είναι αναποτελεσματική και βαρετή αν δεν φροντίσουμε παράλληλα την εκπαίδευση της ψυχής τους.
Χωρίς πολλά λόγια, θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας, τις δημιουργίες μας.
Ακολουθούν φωτογραφίες από την εργασία των μαθητών...